Burning Empires Regel Noter

This is personal notes to different chapters of the core rulebook.

Relationships and Circles (side 344)

Relationships er defineret som vigtige spilpersoner der ikke er under spillernes kontrol, altså NPCer. De er selvstændige bipersoner med egne motivationer, Circles, relationer osv.

En relationship-NPC er enten en Figure of Note, en del af en Faction, militæret eller regeringen, eller en Kerrn, sidekick, bodyguard eller løjtnant.

Relationships fastlægges allerede i chargen, så de er altid tilgængelige i spillet (hvis det giver mening i situationen) til f.eks. Interstitial-, building- eller konfliktscener.

Spilpersoner er ALDRIG hinandens relationships.

Circles

Circles er en overordnet spilmekanik til at få fat på bipersoner af enhver art. Lige kommet til rumhavnen og leder efter en smugler eller en kontakt til den kriminelle underverden? Circles-rul. Bipersonen behøver ikke findes i forvejen, men kommer til live i fiktionen som følge af rullet.

Find forræderen i egne rækker. Opdag hvem der står bag udslippet af de hemmelige informationer. Kort sagt, find bipersonen der ligger inde med de oplysninger du er ude efter! Dermed ikke sagt at personen frivilligt vil ud med dem - det kan være en Duel of Wits er nødvendig f.eks.

Circle-rul bruges i Building-scener.
Det er muligt at "circle" bipersoner fra spilpersonens baggrundshistorie frem - især hvis det passer med Lifepaths.

Spilleren fortæller hvad/hvem han leder efter, og hvordan. Reputations/affiliations kan give ekstra terninger. Linked tests fra Resources, wises og skills kan også bruges. Andre spillere kan hjælpe, men kun med basis Circle stat, og kun hvis spilpersonen deler en Lifepath med den eftersøgte.

Grundlæggende Ob 1, med modifikationer (side 348). Succes, og du har fundet den du søgte.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.