(Sorcerer - London 1880) Ritualer
Forum » Forum Kategorier / Pitchen » (Sorcerer - London 1880) Ritualer
Started by: Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen
On: 1226653697|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Number of posts: 3
rss icon RSS: New posts
Summary:
Så er tiden kommet til at jamme på, hvordan ritualer virker...
(Sorcerer - London 1880) Ritualer
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1226653697|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Her er mine noter til de seks forskellige slags ritualer. Igen - indspark, kritik, udvidelser, idéer er yderst velkomne!

Contact - opsøge sted, hvor følelserne har været abnormt stærke - mordsteder, sygehuse etc. Dernæst: række ud over sig selv (Will-rul - kan hjælpes af ting som meditation, astralrejser, narkotika etc.)

Summon - kalde ved navn, remser/poesi, symbolske handlinger (placering af objekter). Ofringer giver bonusterninger (som i grundbogen).

Bind - symboler - blivende (tatoveringer og den slags).

Punish - undsige den oprindelige følelse eller hændelse.

Banish - skabe erkendelse for følelsen (tanken her er lidt som i den klassiske spøgelseshistorie, hvor genfærdet får hvile, når dens lidelse bliver anerkendt eller at det sket gøres ugjort). her må det meget gerne være symbolsk. Plads til jeres kreativitet!

Contain - logik, rationalitet, system.

Reply  |  Options
Unfold (Sorcerer - London 1880) Ritualer by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1226653697|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Re: (Sorcerer - London 1880) Ritualer
pfischerpfischer 1226853960|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

OK, lad os også gøre ritualerne færdige - de er der næsten, vi mangler bare et par konkrete eksempler.

Contact og Summon er lige i øjet.
Bind - malerier, grafitti, tegn og mønstre (jeg tænker også på drosketuren fra From Hell der danner en stjerne fx.)
Så Banish er også at forsøge at fjerne de tidligere symboler mere eller mindre fysisk.
Punish er jeg usikker på - har du et eksempel Peter hvad du tænker?

Samme med Contain faktisk - jeg kan vildt godt lide den nuværende beskrivelse - jeg kan levende forestille mig spilpersoner der vil have svært ved at forholde sig til logik og rationalitet, hvilket er en fed ting. Tænk på præsten (jeg sysler med at spille en højtstående klerikal dims af en eller anden art) der skal containe sin ting fra det hinsides - med matematik! Lol.

Reply  |  Options
Unfold Re: (Sorcerer - London 1880) Ritualer by pfischerpfischer, 1226853960|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Re: (Sorcerer - London 1880) Ritualer
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1226910131|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hm. Eksempler…

Punish: lad os sige, at dæmonen opstod, da en fattig kvinde fik et dødfødt barn, der var resultatet af en rigmands voldtægt. Dæmonen er kvindens smerte og traume - det er en passer og ligner fuldstændig en lille baby. Den synes bare aldrig at blive større. Punish kunne i så fald være, symbolsk eller med ord, at benægte dæmonen den oprindelige hændelse. Eller, måske endda mere passende, at bore i følelsen: Det var din egen skyld, at du døde, du er undfanget i ondskab og har ikke ret til livet. Eller noget. Straf - av!

Contain: her er tanken, at det, der ligger fjernest fra følelser er den totale rationalitet - systemer, matematik etc. Her kommer helt klart snirlige matematiske symboler, modeller af solsystemet, mærkelige tabeller og den slags ind. Tænk på det som en slags matematisk okkultisme, hvor de okkulte symboler er erstattet af matematiske ditto. Nærmest helt klassisk med cirkler og den slags, der begrænser dæmonen. Gerne kombineret med, at symbolerne tegnes med blod eller andet fra en voldsom hændelse.

Generelt savner jeg at ritualerne er mere grænseoverskridende. Måske skal man altid bruge materiale fra voldsomme hændelser - og det at skaffe det materiale kan være det grænseoverskridende?

Reply  |  Options
Unfold Re: (Sorcerer - London 1880) Ritualer by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1226910131|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
New Post
Page tags: agon
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.