Ideer til story games i rollespilsudlånet på Fastaval 2009
Forum » Forum Kategorier / Pitchen » Ideer til story games i rollespilsudlånet på Fastaval 2009
Started by: Frederik J JensenFrederik J Jensen
On: 1229455641|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Number of posts: 8
rss icon RSS: New posts
Ideer til story games i rollespilsudlånet på Fastaval 2009
Frederik J JensenFrederik J Jensen 1229455641|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hej

Der bliver et bibliotek på Fastaval 2009, hvor man kan låne rollespil. Både med henblik på at læse og på at spille. Dels årets udvalg af scenarier, dels passende supplerende spil, der er underholdende læsning og/eller nemme at køre med minimal forberedelsestid. Og især på sidste punkt passer mange indiespil jo glimrende. For at holde budgettet lavt er gratis spil særligt interessante. Evt. kan et print af en pdf være en mulighed. Og hellere få men rå end mange. Så hvad skal på listen?

• Red box hack
  • Geiger Counter
  • …?

/Frederik

Re: Ideer til story games i rollespilsudlånet på Fastaval 2009
GreisGreis 1231257516|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hvad med spil som

Classroom Deathmatch: http://www.atarashigames.com/ghostshark/Classroom%20Deathmatch%20retail%201.pdf

The Dead: http://prettyfuckingsweet.com/thedead/

Og jeg er i besiddelse af både 3:16 og Annalise på pdf. Jeg kunne låne biblioteket en printet udgave.

annevinkelannevinkel 1232358324|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hej,

Jeg så først dette nu - undskyld det sene svar.

- A Penny for my Thoughts er nemt, hurtigt læst, forberedelsesløst, terningløst, gratis (eller har været det - jeg har en kopi et sted) og for mig rigtig fastavalagtigt

- Shooting the Moon er også meget hurtigt læst, forberedelsesløst (ud over regellæsning), spillederløst, hurtigt spillet og kræver kun 2-3 spillere.

- Jeg synes, It's Complicated er sjovt, og det er igen meget hurtigt læst og spillet. Og terningløst. Men det kræver et par farvede tusser.

- Jeg har nu en pdf af My Life with Master, som jeg godt kan udlåne et print af.

- In A Wicked Age er næsten obligatorisk.

Udlåner rollespilsudlånet også terninger og andre remedier?

Frederik J JensenFrederik J Jensen 1232397051|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Takker, de er skrevet på listen.

Udfordringen bliver nu at få spillene gjort indbydende, præsentable og spilbare. Dvs. spillene skal udlånes med nødvendige materialer. Der skal desuden laves en kort præsentation af hvert spil, inklusiv fakta såsom forventet forberedelsestid, antal spillere, og forventet varighed. Måske samlet i en mappe. Måske som opslag på en væg. Vi har fået et budget til at købe lidt materialer for.

Hvis man har overskud til at hjælpe med det, så send en mail til den ansvarlige for spiludlånet. Dvs. mig. På rollespil at fastaval dot dk.

Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1232710648|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hvad med Zombie Cinema? Det tager max ½ time at læse og kræver derudover intet prep!

Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1232711874|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg vil for øvrigt godt lige slå et slag for projektet Café Game Exchange: http://www.story-games.com/forums/comments.php?DiscussionID=5378&page=1#Item_71
Hvorfor ikke tage kontakt til dem og høre, om der er en håndfuld udgivere, der kan se idéen i at have læse/spilleudgaver af deres spil på en spilcafé?

Frederik J JensenFrederik J Jensen 1237238701|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Bidrag til rollespilsbiblioteket kan sendes til Christina Vedel-Smith, der står for at organisere udlånet:

http://www.fastaval.dk/da/nyheder/297-bidrag-til-rollespilsudlanet

/Frederik

Frederik J JensenFrederik J Jensen 1238618325|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Så har jeg printet 1001 Nights, Red Box Hack & Geiger Counter i Fastaval-udlånsvenlige pakker. Udover at jeg også har fundet mit lager af Montsegur 1244 frem, selvfølgelig.

Vi ses på Fastaval 2009.

New post
Page tags: agon
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.