Skab en spilperson - og en anden laver et Bang!
Forum » Forum Kategorier / Pitchen » Skab en spilperson - og en anden laver et Bang!
Started by: Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen
On: 1193127952|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Number of posts: 11
rss icon RSS: New posts
Summary:
En lille leg :)
Skab en spilperson - og en anden laver et Bang!
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1193127952|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Uffe er gået i gang - og jeg tog udfordringen op.
Lav en spilperson til et system, du ejer og post den på din blog eller her.

Næste skridt: når vi har en fem-seks spilpersoner i alt, så skal en anden lave en situation eller et Bang til en andens spilperson!

Hvem er med?

Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang!
GreisGreis 1193128402|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hej

Jeg er med. Jeg har en meget lang liste af regelsystemer, som jeg gerne vil kreere spilpersoner til ;)

Det bliver forhåbentlig til flere end de fem-seks stykker. Men lad os få sat gang i Multiverse-Meta-Blog-Kampagnen.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by GreisGreis, 1193128402|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
pfischerpfischer 1193179384|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Det Store SP-projekt: Spione

Berlin 1960erne

"Guy-side"
Yva Schaefer. Nationalitet: DDR. Født i Berlin. I tyverne.
Industritekniker
Berlin bopæl: Midtbyen
Forbindelser:
1. Kollega
2. Ældre søster
3. Cafe-ven

"Spy-side"
Komitet Gosudarstvennoi Bezopasnosti (KGB), Øverste chefs direktorat, Lublianka, Moskva.
Berlin-base: forstaden Karlshorst
Spy master: Yevgeny Dyalov
Handler/Case officer (ulovlig): Sergei Sazhin, politisk konsulent, TASS.
Operation "Goshawk"

Kodenavn "Lazarus". Mål: USA militære efterretninger (G-2)
Netværk (informanter): Jochen, arkivar og Ulrike, sekretær.

Yva bor i Berlins midtby, lige op og ned ad muren. Hendes ældre søster bor stadig i DDR og er det sidste familie hun har tilbage. Yva arbejder officielt med konstruktion af togvogne til Vestberlins undergrundsbane. Uofficielt er hun under kodenavnet Lazarus et af de yderste led i et kæmpe spionnetværk, hvor hendes primære opgave er videregive kopier af dokumenter , primært luftfotos, fra en afdeling af G-2, en afdeling af den amerikanske militære efterretningstjeneste.

Yva arbejder som spion fordi hun fik chancen for a slippe ud af et lortejob i DDRs industrisektor - selvom drømmen om at bo i den vestlige sektor ikke ligefrem har vist sig at være så rosenrød som hun troede.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by pfischerpfischer, 1193179384|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1193163055|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Nu er min nummer to oppe!

GreisGreis 1193163441|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Darned, og jeg har kun lige fået min første op: En ulverytter fra Elfquest.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by GreisGreis, 1193163441|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1193163601|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg snød big time og lavede en til PSI-Run. Det tager vel 10 minutter max!
Elfquest! Wut! Du er sateme både old skool og obskur. På den fede måde, forstås :)

GreisGreis 1193164130|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Det kan jeg uikke have siddende på mig. Jeg skaber en karakter mere i aften. Den næste bliver en Sarcophagi fra Noumenon.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by GreisGreis, 1193164130|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1193164554|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hæ, og nu fandt jeg Beyond the Supernatural, da jeg rodede i nogle flyttekasser i kælderen :)
Noumenon-hvadfornoget?

GreisGreis 1193167257|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Noumenon er et obskurt rollespil om genfødte sjæle i insektkroppe, der udforsker en surreal verden af forbundne rum, hvor hvert rum er sit eget lille eventyr, i deres søgen på erkendelse. Det er et independent rollespil (men klassisk sim i meget af sin struktur), hvor charmen er, at spilpersonerne udgør en koloni med en fælles pulje af livspoint. Dør en, dør alle. Spilmekanikken håndteres med dominobrikker, hvor spillerne kan assistere hinanden, hvis de kan føje hinandens brikker sammen, og derved bliver de i fællesskab stærkere.

Ser frem til din karakter fra Beyond the Supernatural.

Imens kan jeg præsentere en GURPS-karakter fra Troels.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by GreisGreis, 1193167257|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Uffe ThorsenUffe Thorsen 1193167787|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Alt for obskurt, jeg kan jo slet ikke følge med, jeg er slet ikke samler nok til den leg.

Er det meningen at hver spiller spiller en koloni, eller er alle spillerne del af samme koloni? (Og er det sådan rigtige sim-HP?)

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by Uffe ThorsenUffe Thorsen, 1193167787|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
GreisGreis 1193171433|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Hver spiller har et enkelt medlem af kolonien. Kolonien er så at sige partyet, men med den forskel, at de har en fælles pulje, og at systemet fordrer samarbejde i konflikterne med omgivelserne. Temaet er ikke om tillid og svigt medlemmerne imellem, men snarere at spille et insektbo, hvor personerne er i konstant kontakt med hinanden (via færdigheder som Communion), og de kan kun eksistere som et kollektiv. Er de brudstykker af en sjæl, eller er de sjæle på samme færd til erkendelse?

Og det er sim-hp.

unfold Re: Skab en spilperson - og en anden laver et Bang! by GreisGreis, 1193171433|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
New post
Page tags: agon
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.