Vi spiller AW over Skype, og begynder her med at liste spilpersonerne ved spillets begyndelse. Spillerne er Peter (MC), Anne, Bo, Uffe og undertegnede.
Heh, det var sjovt at gå fra hovedet fuld af stemmer til stilhed i løbet af et sekund. Vi må drosle lidt ned næste gang :)
Anyway, min spilperson:
Hendrix, Operator
Mand med et kønt ansigt, en veltrænet krop og trætte øjne. Klædt i slidt denim og en pilot-læderjakke.
Cool+2
Hard-1
Hot+1
Sharp+1
Wierd=0
Butch Hx+3
Tai Hx+2
Key+0
9mm pistol (2-harm close loud), læderjakke (1-armor), zippo worth 1-barter
Gigs:
Scavenging (1-barter/impoverished)
Honest Work (1-barter/impoverished)
Fucking (2-barter/entangled)
Obligation:
Avoiding Someone (Joe's Girl) (you'll keep clear/they catch you in a bad spot)
Moves: Moonlighting, Eye on the door (vil gerne ændre eye on the door til Reputation i stedet, er det ok?)
Crew/contacts:
Lady - hardholder, drag
Tai
Butch?
Joe's Girl (og Joe)
Her kommer jeg:
Butch, Gunlugger
Stor, muskuløs og bodybuild'et kvinde der er over sin bedste alder. Butch er slidt og arret, skudt på, stukket i, smadret. Hun er tyndhåret og crewcut, går i en brun netundertrøje der engang var hvid. Hendes armor er kropsformede carbon-plader a la football beskyttelse på torso, skuldre, albuer og knæ, samt et par enorme sikkerhedsstøvler. Butch har triste øjne i sit udbombede fjæs.
Cool+2
Hard+2
Hot-2
Sharp=0
Wierd=0
Hendrix Hx+2
Tai Hx=0
Key+1
Magnum revolver (3-harm close reload loud), jagtriffel (2-harm far loud), granatkaster (4-harm close area messy), granater, ting og sager 1-barter.
NOTE: jeg troede egentlig granaterne var til granatkasteren, men det er vist forkert. hvis det er så, vil jeg gerne have "mange knive" i stedet for granater.
Moves: Fuck this shit, Battlefield instincts, Prepared for the inevitable.
Butch går til hånde for Lady, og sover på gulvet i Sapphire Club.
Bad ass? I think so.
Helt ok at skifte fra Eye til Rep!
Det her bliver så skægt.
Tai, savvyhead
En asiatisk udseende tøs - hun er tilsyneladende et sted mellem tretten og treogtyve, og hendes store rottehaler, der er dyppet i farve gør det ikke lettere at bestemme hendes alder. Går klædt i kedeldragter, klodset syet ned til hendes størrelse og dækket af mikrochips, processorer og stumper af CD'er. Noget af det er funktionel elektronik, andet er bare til pynt.
Hun har en spinkel krop og har hurtige øjne i et åbent ansigt.
Udstyr: En cykel + "many knives"
Cool -1
Hard 0
Hot 1
Sharp 1
Weird 2
Moves:
Things speak
Spooky intense
Workshop: Tai har sat sin workshop op på øverste etage i en forladt bygning. Det gør det svært at trække store ting op, og stor mekanik bliver for det meste forvist til stueetagen. Tais hjertebørn er alle tingene, der bipper, klikker og lyser oppe på øverste etage - sær elektronik, stykket sammen af gamle spillemaskiner og elektronikskrald, målere og sendere og modtagere.
De options, jeg har valgt for workshoppen er: Weird-ass electronica, transmitters & receivers og booby traps
(Peter, jeg har skiftet "machining tools" ud med "booby traps". Er det all right?)
Klart at det er all right!
Tak for spillet i aften!
Jeg fandt tråden hvor Vincent forklarer forskellen på Go Aggo og Seize By Force. Han siger:
"Going aggro is for when you care what your enemy does, and seizing by force is for when you care what your enemy has."
Og tilføjer så:
"If it's not clear which, then either will work, right? It's the MC's call, but I recommend that you make your call by something like "Keeler, that might be going aggro and it might be seizing by force. Look at the moves' outcomes - which are you going for?"
"Doing something under fire so that you can go aggro instead of seizing by force is a good, legit tactic.
You can absolutely go aggro during battle, of course you can. Page 212 says it explicitly."
Tråden er her:
http://apocalypse-world.com/forums/index.php?topic=419.0