Så nærmer tiden sig til Summer Secret Surprise 2008 fra Burning Wheel-kontoret. Sidste år var det det fantastiske Blossoms are Falling, der satte en ret høj standard for, hvor fede denne slags udvidelser kan være. Dette års projekt er stadig en hemmelighed - det bliver først afsløret den 1. juli, hvad det er.
Hvad vi ved nu er:
Det bliver en bog på 296 sider. Der bliver kun trykt 200 af preorder-udgaven.
Ian Miller har lavet forsiden!
Wuhu!
Hvad mon det bliver? Pirater? Luftpirater? Burning Miyazaki (not bloody likely, når nu Miller står for forsiden)…
Brændende luftpirater!
Tja, efter sigende er farven blå et spor - så hvorfor ikke noget med luft?
Burning Zeppelins?
Burning Empires anno 1930erne, med facismens/nazismens spøgelse som den invaderende, snigende snylter. Jeg er klar!
Ah, er for tæt på SOTC tror jeg - de vælger vel noget lidt mere originalt?
Ikke pulp - historisk funderet, som Burning Empires, bare vores verden i stedet for verdensrummet, nationer i stedet for planeter, fascister i stedet for Vaylen :)
Endte med at blive den efterhånden længe ventede Magic Burner. Nok mere en sag for de gamle nørder end publikum uden for BW-kredse…. Jeg er måske en lille smule skuffet… jeg ville gerne se et nyt Blossoms (med en federe setting sæføli :)). Hellere interresante muligheder for spil end mere crunch.
Men bestilt det er den sgu! (til glæde for min ene troldmands-spiller).
Lay-outet på teaser-siden burde have været nok til at gætte det.
Men jeg er ret skuffet. Denne springer jeg over. Min pengepung takker mig, men jeg ville gerne læse endnu en BW-bog.
Nå, jeg må væbne mig med tålmodighed til august, hvor Mouse Guard rollespiller (med BW-engine) udkommer.