Kaos AD - character generation
Forum » Forum Kategorier / Praksis » Kaos AD - character generation
Started by: Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen
On: 1219999744|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Number of posts: 17
rss icon RSS: New posts
Summary:
Her jammer vi spilpersoner til vores kommende minikampagne i Solar System. "Vi" er Søren, Claus, Bo og undertegnede. Andre er velkomne til at give deres besyv med :)
Kaos AD - character generation
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1219999744|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

(det er måske en fordel at læse oplægget til kampagnen først - det er her: http://spilnu.wdfiles.com/local--files/spil:solar-system/Kaos%20AD - det er en pdf)

Gruppekoncept: I er del af en omrejsende gruppe, der holder sammen og hutler sig fra sted til sted, dræner ressourcerne og rejser så videre. I er vel en 20-25 personer, all told, kvinder, mænd og børn. Hvordan rejser I rundt? Hvem leder gruppen?

Lige nu skal vi jamme lidt løst - så kom med jeres umiddelbare ideer til SP-koncepter. The sky is the limit! Gruppens leder? Det efterladte barn med særlige evner? Mutant? I bestemmer.

Hvem er først på gulvet?

last edited on 1220002162|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover by Peter Dyring-Olsen + show more
unfold Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1219999744|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Re: Kaos AD - character generation
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1220002376|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Oh, og ikke for mange detaljer. Hellere en eller to fede sætninger end to afsnit, der fastlægger historien på forhånd.

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1220002376|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
sjoenssonsjoensson 1220209917|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg har en idé til gruppen som sådan:

Flokken ledes af profetdrengen "Key", som bærer en nøgle i en kæde om halsen.
"Key" kan træde ud af sin krop (astral projektion)
Drengens profetier anses af de fleste I gruppen som sandhed…

unfold Re: Kaos AD - character generation by sjoenssonsjoensson, 1220209917|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
sjoenssonsjoensson 1220210094|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Andre personer i gruppen kunne være "Cargo" - en Cyborg der er på evig jagt efter reservedele til sin cyborgkrop…
"Cargo" er god til at bære tunge ting.
En programfejl i cyborghjernen får ham til at spole tiden tilbage så han af og til ikke ser nuet - men noget der engang var…

unfold Re: Kaos AD - character generation by sjoenssonsjoensson, 1220210094|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1220252786|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Gode idéer! Bliv endelig ved - jo flere idéer, jo bedre - så tager vi bare de tre, vi bedst kan lide (og resten bliver til NPC'er - gnæk, gnæk).
Claus - du må da være glad for cyborg-idéen…

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1220252786|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1220276630|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

For øvrigt: her er en liste over Secrets, hvor der er en del superheltekræfter iblandt. De kan givetvis tjene som inspiration til særlige kræfter såsom Astral Projektion: http://www.meekmok.com/games/rpg/civilwar/secrets.php

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1220276630|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Frederik J JensenFrederik J Jensen 1220290299|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg tænker i retning af Carnivale, der er et lækkert persongalleri af sære eksistenser, der hutler sig igennem en verden i afmagt og forfald:

• Den døvstumme sandsigerske, der taler gennem sin datter
  • Baseballstjernen, der fik knust sit knæ af mafiaen
  • Slangetæmmeren
  • Dværgen, der som den eneste taler med ham, der styrer cirkuset
  • Barmfagre bordelmutter, der laver voksenunderholdning sammen med sine to døtre, mens fatter råber forbipasserende ind i teltet

Eller hvad med De fortabte børns by?

• Tvillingerne
  • Loppetæmmeren
  • Superskurken, der synger "petit papa noel"
  • Klonerne, der konkurrerer om hvem, der er originalen
unfold Re: Kaos AD - character generation by Frederik J JensenFrederik J Jensen, 1220290299|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
sjoenssonsjoensson 1220299480|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Cool! God inspiration - jeg har aldrig hørt om Carnivale før, men det må jeg da se at få fat på :)

"Eden" kvinde - hun er grunden til at gruppen faktisk overlever. Hun har en sans for om mad kan spises eller er giftigt. "Eden" er altid gravid - og slæber rundt på 3-4 snothvalpe der tilsyneladende ikke er muterede…

unfold Re: Kaos AD - character generation by sjoenssonsjoensson, 1220299480|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1220340802|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Carnivale er helt oppe at ringe. Jeg har de to sæsoner på DVD, Søren, så dem kan du låne af mig :)

Jeg får en tanke om, at Eden faktisk altid ER gravid - at det ikke blot synes sådan. Men at hun endnu ikke har født barnet, selvom graviditeten har varet i årevis. Hvad sker der, når hun føder? Er det "the second coming of Christ" eller en udfordrer til Keys ledelse?

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1220340802|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
sjoenssonsjoensson 1220299768|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

"Lazarus" - en sølle eksistens der trods sit magre udseende og ubehagelige lugt er blandt gruppens bedste jægere. Lazarus har den egenskab at hans celler genopbygger ham, selv efter hans død - han mister dog hver gang kropsdele eller funktioner…

unfold Re: Kaos AD - character generation by sjoenssonsjoensson, 1220299768|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Henrik FrandsenHenrik Frandsen 1222093050|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Nu kaster jeg lige nogle bolde i luften:

Dumpster - Stor dum klodset - udseende a la abominations'ne fra WC3 en arm meget større og længere end den anden etc.- Har den egenskab at han stort set kan fordøje alt - Key kunne evt være lam i benene og sidde på ryggen af dumpster (se Mad Max kæmpen med gnomen på ryggen)

Klell - Uriah Heep-type (Dickens-karakter) - Rænkesmed, kværulant og "fritænker", samtidig underdanig og forsigtig - skal ha en eller anden egenskab, der gør ham anvendelig i gruppen

Neela - Smuk ung drømmende yngling, shamanagtig( drømmer taler i tunger mm., uden dog at overflødiggøre Key, snarere komplemtentere ham ) - Key kunne evt ha et crush på hende, hvorimod hun har et crush på en af gruppens mere maskuline medlemmer

Pirater - A la dem fra waterworld, domineret af dog-eat-dog mentalitet… Jager grupper som vores

Sharp og Razor - Tvillingepar, mand og kvinde, begge fantastiske krigere, kunne tidligere have strejfet om sammen med "bad guys" evt. piraterne ( deraf deres krigerevner ), men et eller andet leder dem til gruppen.

unfold Re: Kaos AD - character generation by Henrik FrandsenHenrik Frandsen, 1222093050|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1222150699|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Fede idéer, Henrik! Velkommen til og bliv endelig ved!

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1222150699|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1222248979|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Nå, det ser ud til, at der ikke kommer flere koncepter på bordet nu. Vi har også allerede en del, så lad os gå videre til næste skridt:

Hver spiller (inkl. mig, for jeg håber på at vi kan komme til at spille med roterende GM-funktion med tiden) vælger en person, der skal være hans hovedperson. Resten bliver bipersoner, som kan opgraderes til hovedpersoner, når det er nødvendigt/logisk.

Det kører efter først-til-møllen princippet! Hvem er først?

/Peter

PS: har Bo og Claus andre koncepter, så smid dem endelig ind i kampen!

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1222248979|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Re: Kaos AD - character generation - OPSAMLING
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1222255207|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

For en nemheds skyld har jeg samlet samtlige koncepter her:

Spilpersonkoncepter - jeg opdaterer løbende, efterhånden som folk melder ind!

Alle spilpersoner er del af en omrejsende gruppe overlevende, der kæmper med andre mennesker om ressourcer, magt og agt i den ødelagte verden. Gruppen er på en 20-25 sjæle.

Key - Flokken ledes af profetdrengen "Key", som bærer en nøgle i en kæde om halsen. "Key" kan træde ud af sin krop (astral projektion) Drengens profetier anses af de fleste I gruppen som sandhed… SPILLES AF SØREN

Cargo - en Cyborg der er på evig jagt efter reservedele til sin cyborgkrop… "Cargo" er god til at bære tunge ting. En programfejl i cyborghjernen får ham til at spole tiden tilbage så han af og til ikke ser nuet - men noget der engang var… SPILLES AF BO

Eden - kvinde - hun er grunden til at gruppen faktisk overlever. Hun har en sans for om mad kan spises eller er giftigt. "Eden" er altid gravid - og slæber rundt på 3-4 snothvalpe der tilsyneladende ikke er muterede… (måske med følgende ændring: Jeg får en tanke om, at Eden faktisk altid ER gravid - at det ikke blot synes sådan. Men at hun endnu ikke har født barnet, selvom graviditeten har varet i årevis. Hvad sker der, når hun føder? Er det "the second coming of Christ" eller en udfordrer til Keys ledelse? )

Lazarus - en sølle eksistens der trods sit magre udseende og ubehagelige lugt er blandt gruppens bedste jægere. Lazarus har den egenskab at hans celler genopbygger ham, selv efter hans død - han mister dog hver gang kropsdele eller funktioner… SPILLES AF SØREN - BIKARAKTER

Dumpster - Stor dum klodset - udseende a la abominations'ne fra WC3 en arm meget større og længere end den anden etc.- Har den egenskab at han stort set kan fordøje alt - Key kunne evt være lam i benene og sidde på ryggen af dumpster (se Mad Max kæmpen med gnomen på ryggen)
Klell - Uriah Heep-type (Dickens-karakter) - Rænkesmed, kværulant og "fritænker", samtidig underdanig og forsigtig - skal ha en eller anden egenskab, der gør ham anvendelig i gruppen

Neela - Smuk ung drømmende yngling, shamanagtig( drømmer taler i tunger mm., uden dog at overflødiggøre Key, snarere komplemtentere ham ) - Key kunne evt ha et crush på hende, hvorimod hun har et crush på en af gruppens mere maskuline medlemmer

Sharp og Razor - Tvillingepar, mand og kvinde, begge fantastiske krigere, kunne tidligere have strejfet om sammen med "bad guys" evt. piraterne ( deraf deres krigerevner ), men et eller andet leder dem til gruppen.

last edited on 1223619041|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover by Peter Dyring-Olsen + show more
unfold Re: Kaos AD - character generation - OPSAMLING by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1222255207|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Re: Kaos AD - character generation - OPSAMLING
Henrik FrandsenHenrik Frandsen 1222354546|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg vil gerne lige ha en ide mere skudt af.

Flox - Gruppens smed/alt-mulig-mand, hjælper Cargo så godt han kan

Kunne man forestille sig at gruppen slæber deres bosted omkring, på samme måde som andre "steppefolk", fx. indianerne og mongolerne

Jeg kan bedst se mig selv spille en krigertype til at starte med. Det plejer jeg når jeg skal lære et nyt system at kende.

unfold Re: Kaos AD - character generation - OPSAMLING by Henrik FrandsenHenrik Frandsen, 1222354546|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
sjoenssonsjoensson 1222447128|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg er klar på at spille enten "Key" eller "Eden" - og synes det kunne være sjovt at spille en bikaraktér (hvis vi altså spiller med det?) og der vil jeg gerne spille "Lazarus"

unfold Re: Kaos AD - character generation by sjoenssonsjoensson, 1222447128|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen 1222668724|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover

Jeg synes, det kunne være fint at vi også spillede bikarakterer i nogen grad. Spilpersonkoncepterne er delt op i mere afrundede koncepter og så de mere overfladiske, funktionsprægede. Sidstnævnte kan selvsagt hurtigt laves om til de mere afrundede - men kunne snildt blive bikarakterer i stedet. Lazarus er en af dem, synes jeg :)

unfold Re: Kaos AD - character generation by Peter Dyring-OlsenPeter Dyring-Olsen, 1222668724|%e %b %Y, %H:%M %Z|agohover
New post
Page tags: agon
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.