Burning Empires

Beskrivelse

Burning Empires er Luke Cranes mesterværk. Det er et stort og omfattende science fiction spil baseret på Chris Moellers tegneserie Iron Empires, og smedet på den reviderede udgave af Burning Wheel.

Burning Empires er et story game med mange regler og især mange "points of contact" med reglerne under spillet, hvilket kan virke overvældende. Men hvis man tør stole på at det virker (det gør det, og det er gennemtestet og gennemtæsket i spiltest efter spiltest) og spiller det efter hensigten, så er det måske det mest velsmurte rollespil nogensinde.

Spillets struktur stresser deltagerne, incl. spillederen, til at være kreative i hver eneste scene, og belønner kreativiteten på kort og lang sigt.

Ressourcer

Heldigvis har Burning Empires et stort bagland i form af et forum og en omfattende wiki, samt podcasts med lange optagelser af faktisk spillede kampagner og testspil.

Officielle ressourcer

Burning Empires wiki
Gode råd til nye spillere og spilledere
Dokumenter og hjælpeark til Burning Empires
Burning Empires forum (fantastisk!)

Diskussioner og forklaringer

"Hjælp mig, jeg forstår ikke Burning Empires"
Basic mechanics cheat sheet
Tony Dowlers håndtegnede Firefight sheet (PDF)
Oversigt over den basale test-mekanik i Burning Empires

Anmeldelser

Burning Empires anmeldt af Per Fischer
Burning Empires anmeldt af Paul Beakley
Burning Empires anmeldt af Christopher W. Richeson
Burning Empires anmeldt af Sophie Lagacé (en klassisk traditionel rollespiller, der slet ikke forstår spillet. Meget interessant læsning ud fra den vinkel.)

Noter til Burning Empires

Vi delte simpelthen bogen op i en række store "klumper" og fordelte disse imellem spiller. Hver spiller var så ansvarlig for sin egen del af reglerne, som en slags ekspert eller bagstopper. Her er mine noter:
Burning Empires regel-noter

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.